tirsdag 19. juni 2018

Glutenfrie skinkebaguetter


I flere år har vi laget stekte baguetter, a la slike som du kjøper på gatekjøkken og kiosker.
De er også supre til tacobaguetter. Lag tacokjøttdeig, legg i baguettene med litt mais over og ost, stek på samme måte.



Jeg bruker disse glutenfrie baguettene.




Sett stekeovnen på ca 225 gr.

Av 1 kinakål og 2 pk skinke får jeg ca 15-17 ferdige baguetter

Skjær bort en liten stripe under baguetten for at den skal stå stødig. Disse baguettene er ganske runde i formen, så fyllet faller fort av visst ikke

Skjer bort en del av toppen. Jeg legger en stor kniv på skrå og skjerer langs siden, på begge sider.Så du tar bort en trekant på hver baguett. Litt vanskelig å beskrive.

Legg en stripe hamburgerdressing på.
Skjer opp kinakål i små biter og skinke i litt større stykker. Det er også godt å bruke hamburgerrygg.





Legg kinakål opp på dressingen og skinke opp på der igjen. Nå er de fine å pakke i plast å fryse.

Om du skal tilberede de nå, så legger du godt med ost på toppen.

Jeg bruker å lage opp en del og fryse men også til å steke nye senere på dag eller dagen etter. Da gjør jeg de helt ferdige med ost , pakker i plast og legger de i kjøleskapet.




Disse er pakket og klar til fryseren




Legg bakepapir på rist og stek de midt i ovnen på ca 225 gr i 10-15 min.

Strø over chipskrydder til slutt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...