torsdag 16. juli 2020

LASAGNE




Her er det du trenger:

Vi liker best Rema 1000 sine lasagneplater.




Sett bakerovnen på 225 gr

Stek kjøttdeig/karbonadedeig. Du trenger ikke smør for å steke




Hell i 1 boks knuste tomater. De finnes både i kartong og som hermetikk, med og uten krydder. Det går for det samme hvilken du bruker.





Bruk den tomme tomatboksen, fyll den 2 ganger med vann og hell i.

Ha i krydder:

ca 1 ts salt
ca 1 ts pepper
ca 3 ts pizzakrydder (eller oregano)
1 knivsodd med chili ( her må du smake deg frem, den jeg bruker er utrolig sterk og det trengs veldig lite)

Smak deg frem til passe krydring.





Her viser hvor lite chili jeg bruker




Ha i ca 12 ts maisennajevning, eller ca 5-6 ss.
Denne strør du rett i pannen, kok i et minutt da tykner den. Juster med mer om det trengs. 
Kjøttdeigsausen skal være ganske tynn.




Bruk en firkantet ildfast form, og øs et lag med saus i bunnen




Legg pastaplatene og sausen lagvis






Når du ikke har flere pastaplater skal du ha ganske mye saus igjen, den tømmer du på toppen til slutt, da dekker du alle hull osv med saus.





Legg på ost til slutt.

Og stek lasagnen midt i ovnen i 20-30 min. Avhenger litt hvor sterk ovnen steker.





Server med frisk salat, her er tsatsiki også, og hvitløksbrødene lager jeg av rundstykker, pølsebrød eller hamburgerbrød med hvitløksmør på som jeg steker noen minutter i ovnen.

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...