torsdag 22. oktober 2020

KONFIRMASJONSKAKE AGNETHE 15.08.2020



En konfirmasjonskake som er kopi av vårt tante/onkel barn Agnethe sin ribb.

Laget i en lånt leilighet (beklager bakgrunnen) i en sørlandsvarme en sunnmøring ikke er vandt til, dessverre gjekk det utover marsipanen, som jeg har erfart tidligere, men så gjør man det beste ut av situasjonen. man ser det på finishen, der marsipanen skal være tørr og fin, er den våt og porøs.

Denne gangen kom jeg til dekket bord, med ferdige sjokoladebunner som min svoger hadde laget på forhånd. 

Kaken er smurt opp med oboykrem, med ferske bringebær i mellom lagene. Kaken er trukket i sort marsipan, alt tilbehøret er av Rice crispie og sukkerpasta.

Skjellene er marsipan, og vannet er hjemmelaget gele med sitronsmak. Sanden er glutenfrie kjeks.

Kroppen på konfirmanten er en barbiedukke, uten ben. Konfirmantkappen er sukkerpasta.

Siden dette var 2 uker ut i ferieturen vår, laget jeg figur, tilbehør ol hjemme og fraktet det med meg fra Sunnmøre til Arendal.

Kaken ble så stor at vi måtte bøye kakebrettet i begge ender for å få den inn i kjøleskapet.

Alt i alt ble kaken god på smak og konfirmant og foreldre ble fornøyde.







































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...