lørdag 12. mai 2012

Kransekakestenger med agave



Du trenger:

Mandelmel med skall. Kjøp ferdig eller kjør hele mandler i kvern eller kjøkkenmaskin
Agavenektar
Mandeldråper
Eggehvite
(kan kansje bruke sukrinmelis også, det skal jeg prøve en annen gang)



Ha mandelmel i en bolle. Jeg starter med litt og fyller på underveis alt etter hvor mye væske jeg har i. Jeg bruker ikke mål.



Ha en eggehvite i et glas og pisk litt med en gaffel. Ha litt og litt eggehvite i mandelmelet og rør.
Bruk feks agavenektar til søtning. Ha i 4-5 mandeldråper. Smak til underveis


Rør godt sammen til du får en klissete masse




Ha litt kaldt vann på fingrene og trill ut små pølser. Stek de midt i ovnen, ca 150 gr 5-10 min. Snu de gjerne underveis. Kransekakestenger har ofte en tendens til å bli litt brent på den siden som de ligger på. De blir ikke slett så seige som vanlige kransekakestenger er, men smaken er der. Jeg har ikke prøvd å lage en hel kransekake på denne måten, så jeg vet ikke hvordan deigen oppfører seg i former.



3 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Dine kransekakestenger er dessverre ikke sukkerfrie. Agavenektar gir markant blodsukkerstigning. Du bør kalle disse noe annet, så ikke diabetikere blir lurt til å tro de kan bruke denne oppskriften.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, det har du helt rett i. Jeg skal forandre overskriften. Takk for tilbakemelding

      Slett
    2. Dette er en gammel oppskrift, du skal ikke se bort ifra at jeg sletter den og lager en ny oppdatert, bedre bilder, mål osv :)

      Slett

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...