søndag 5. mai 2013

Konfirmasjonskaken til Daniel

 
Daniel er mitt eldste tantebarn og fadderbarn. Han ble konfirmert 4 mai 2013, og jeg var så heldig at jeg fikk lage en kake fra fri fantasi. Jeg prøvde å få med mange element fra Daniel som person. Han er glad i å fiske, derfor har jeg kledd gutten i vadere, men siden det er konfirmasjon måtte han ha hvit skjorte med mansjetter. Slipset er kopi fra det slipset han hadde på seg på dagen. På fiskestanga henger en fluge som min bror, Daniels far, Svein Tore har laget. Fiskestanga er i tred, så den bør ikke spises. Litt vanskelig å se, men i venstre øre er det også en øredubb. Daniel er ivrig og flink fotballspiller, så fotballen er med (stearinlys). Han ønskte seg Mac til konfirmasjonen, og det fikk han...på flere måter.
 
Kaken er glutenfri sjokoladekake etter DENNE oppskriften. Jeg lagde 2 langpanner, en med oboy og en med mørk sjokolade. Som fyll brukte jeg melkesjokolademousse.
 
Det lysegrønne "gresset" på toppen er angel feather icing etter DENNE oppskriften.
Gresset rundt kaken og litt opp på er smørkrem (romtemp. soft, melis og vaniljeekstrakt)
Figuren, stenene, blomstene er laget av sukkerpasta etter DENNE oppskriften.
Buskene er laget av sukkerpasta formet som kjegler med smørkrem utenpå.
Vannet er blå sukkerpasta under og gele laget av vann , gelatinpulver og blå matfarge over.
 
 
 
 
 
 
 
 







 
 
 





 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...