tirsdag 28. august 2012

Jordbær/rabarbra pai


Glutenfri jordbær og rabarbrapai med hjemmelaget vaniljekrem. Mums




Lag paideig etter  DENNE  oppskriften


Du kan bruke ferske eller fryste jordbær. Om du bruker fryste bær er det lurt å ta de ut av fryseren kvelden før, putt de i et dørslag over en bolle, så de tiner og all saften får renne av, så ikke paien blir bare suppe

Skrell og skjer en rabarbrastilk i biter, bland de med jordbær i en bolle. Dryss over 1 ss xylitol (sukker) og 1 ts potetmel (for å bitte vesken i bærene)





Fyll i hjemmelaget vaniljekrem eller en kartong ferdigkjøpt i paibunnen. Oppskriften på hjemmelaget krem finner du  HER



Legg oppå bærene og rabarbraen




Paien kan du pynte slik du vil. Jeg har laget gitter på denne. Pensle med egg. Stek paien midt i ovnen på 190 gr ca 45 min. Etter ca 20 min, når paien har fått fin farve, legger jeg litt folie opp på den og steker den 20-25 min til.



La paien avkjøle litt før du digger inn. Nyydelig med vaniljeis :)





Kan fint spises dagen etter. Oppbevar paien i kjøleskapet og varm den litt i feks micro før du spiser mmmmmm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...