onsdag 25. januar 2012

Kakedekorering

Kakedekorering

Er begynt så smått å prøve meg på kakepynting, men ser jeg har mye å lære. Vel vel... øvelse gjør ......

Her er mine første marsipanroser, jeg hadde det veldig morsomt så det ble mange, da passet det fint å lage en bukett. Og så hadde jeg nettopp kjøpt perlemorspray som måtte prøves





Det første jeg noensinne laget var denne til min datters bursdag. Det er sjokoladekake skjert på frihånd, med smeltet hvit sjokolade over, det var ikke vellykket, skal prøve med marsipan neste gang


Denne er stekt i en hjerteform, med marshmallowtrekk over. Det ble altfor søtt for alle som smakte, så heretter holder jeg meg til marsipan. Roser laget i smørkrem og royal icing.


Marihønene fant jeg på en annen blogg på nettet, men kan ikke huske hvilken. Jeg brukte Toro muffinsrøre, den er glutenfri, og pyntet med fondant


Glutenfri gulrotkake. Den ene er dobbel porsjon, den andre enkel. Pyntet med ostekrem og marsipankanin








Denne kaninen er laget i marsipan. Den skulle være på en stor gulrotkake til en kompis som fylte 40 år, sammen med kaninfruen sin, bildet lenger ned


Litt intern humor med kartet over øland, vinflasken og det svenskinspirerte badetøyet........


12 års bursdagskake, manchester united i form av sjokoladekake og marsipan. Det ble en hastverkskake, dere ser den er klumpete, hadde ikke tid å lage noe underlag for marsipanen, da gjestene sto å ventet


Rosa muffins med smørkrem


Farsdag for far og bestefar. glutenfri kakebunn med marsipantrekk. Genialt for meg som har lite styrke i hendene, var å kjøpe ferdig rullet marsipanlokk, men det finnes med det jeg vet bare i vanlig marsipanfarge







Ingen kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...