torsdag 26. januar 2012

Pizzabunn

Har jobbet veldig med å finne en god glutenfri pizzabunn som vi alle likte. Selv om det er bare 1 i familien som har cøliaki, så synest vi det er mest kos når alle kan spise den samme maten
Dette ble resultatet:

80-90 gr blå jyttemel
360-370 gr fin semper
melet skal bli 450 gr tilsammen
3 dl lunka vann
1 dl olivenolje
1/2 pk blå gjær
1 ts him.salt
1 ss fiberhusk i et glass kaldt vann. La det svelle noen min.

Bland alt, hev under plast og klede ca 30 min.

Deigen skal være litt klissete, jeg tar godt med olivenolje på hendene og klappen den godt utover en langpanne med bakepapir. Så bruker jeg et "mini" kjevle jeg har, smører det med olje og kjevler deigen utover på platen.

Legg et klede over og hev mens du lager fyllet.

Jeg bruker som regel stekt karbonadedeig med hvitløk, shalottløk, GK sin ferdige pizzasaus (rema 1000), norvegia ost. Skal vi virkeli flotte oss, legger vi pepperoni eller stekt bacon oppå, og fersk mozarella i skiver oppå der igjen. Mmmmmmmm

Stek midt i ovnen 225 gr i 15 -25 min. Pass på, den blir plutselig overstekt og da er den hard.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...