onsdag 25. januar 2012

Raw sjokolade

raw sjokolade

Den enkleste og den beste (synest jeg) måten å lage sjokolade på har jeg prøvd meg frem til, og det ble slik:
Smelt cocosolje over vannbad, om det nå blir for varmt da blir det mer karamellkonsistens, og da er det ikke raw lenger, da må temperaturen holde seg under 40 gr.
Tilsett raw cacaopulver (mitt er kjøpt hos økosjokolade) og rør rundt.
For en litt mildere sjokolade bruker jeg litt rismelkpulver (også kjøpt hos økosjokolade)
For søtning liker jeg å bruke agavenektar
Har også brukt 1 ts FOS (kjøpt på helsekost) (les om FOS under kategori: div matlaging)
Så tilsetter jeg det jeg vil av hakkete nøtter eller hempfrø uten skall. Eller kan rulle marsipankuler og dyppe i sjokoladen og feks rulle de i hakkete nøtter etterpå
Jeg bruker ikke mål når jeg lager sjokolade, fordi jeg må smake meg frem til hvor mye søtning osv jeg vil ha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...