onsdag 25. januar 2012

Supermat

Supermat

Jeg har siste halve året begynt med mer og mer supermat i kostholdet. Jeg har noen som bare jeg spiser og jeg har noen som jeg klarer å innlemme i vårt daglige kosthold.
Supermat for meg er høykonsentrert næring, jeg har sluttet med alle kosttilskudd gjennom vitaminpiller ol, og er mye mer bevisst på hva jeg spiser til det daglige. Foreksempel har alt vårt vanlige hvite salt havnet i bosset for lenge siden, og blitt erstattet med Himalayasalt, det er sunnere for kroppen og så mye bedre på smak da !
Jeg er ingen ekspert på dette området og jeg vil ikke komme med anbefalinger til noen som skal bruke det i en spesiell diett eller i forhold til sykdom ol.
Hva er supermat ?
Supermat er er definert som matvarer og ingredienser som inneholder bredspektrede næringsverdier, de er gjerne dyrket økologisk og er ofte viltvoksende. Noen kjenner vi og noen er mer eksotiske.
Med supermat håper jeg å få mer energi, rense kroppen, bedre hudkvalitet, færre rynker generelt føle meg bedre, og hvem vil ikke det ? Men jeg tror at selv om jeg ikke får ansikt glatt som en 15 åring så er det bedre å få i seg næring gjennom mat og ikke medisiner. Og kan jeg få bittelitt mer energi av å spise som jeg gjør så er det verdt det.

Supermat jeg spiser hver dag: spirulina, chlorella, hempfrø, chiafrø, purely greens, knuste linfrø, cocosolje
Supermat jeg spiser av og til: maca, goji, acai, bipollen, agave, cacaonibs



Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...