tirsdag 13. mars 2012

Glutenfrie produkter, tilbehør

Det er en jungel av varer der ute, og det er så mye mer de som har cøliaki kan spise enn det som akkurat er merket som allergikost. Her vil jeg prøve å legge ut produkter og ingredienser som ikke innholder gluten.

Jeg vet av erfaring at det er vanskelig å orientere seg, så langt jeg får til legger jeg ut bilde av varene, da det er lettere å kjenne igjen et bilde enn bare et navn. Dette er for alle som synest det er vanskelig med glutenfritt, og kansje ikke minst for de som avogtil får besøk av noen som ikke toler gluten og ikke er vandt med dette kostholdet.

Er det noen som har tips til flere ting som bør være med her, så gi meg et vink. Også om jeg har gjort feil og lagt inn noe som ikke er glutenfritt. Kansje det kan komme en liste senere for de som ikke kan spise melk og egg også.

NB ! de som ikke toler hvetestivelse må sjekke innholdsfortegnelsen.

Jeg må også legge til at jeg ikke er sponset av noen av disse leverandørene. Det er egentlig kun av personlig interesse jeg gjør dette.


HER er en link til en side som gir god oversikt over leverandører til glutenfrie produkter


Her kommer en del tilbehør til feks middag som er glutenfrie:

Bilder med tillatelse fra Gilde, Toro, Unil AS, Santa Maria

























































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...