lørdag 14. april 2012

Vaske peisdører

Tenkte jeg skulle legge ut et TIPS om vasking av peisdører, noe som i mange år har irritert oss, og vi har prøvd utallige midler og måter, men ender alltid opp med å skrubbe oss halvt ihjel. Men en dag fant jeg på det lure å prøve den nye ovn og grill sprayen, og gjett om den virket. Helt uten å bruke energi og kalorier på det.

Er kanskje litt vanskelig å se på bildet hva dette er, men det er altså peisdørene med grønt jif skum på seg. Jeg glemte desverre å ta bilde av dørene før jeg sprayet på, men jeg kan love dere at de var innbrente og sorte etter en vinter med fyring.

Spray på, la det virke 10- 20 min, og tørk av med mykt papir. Det er nok å "tørke", ingen skrubbing trengs.



Skinnende blankt :)


2 kommentarer:

  1. Hei,
    Et tips vi fikk av selgeren av vår peisovn var å bløte et papir, dyppe det i asken og vaske over vinduene. Det fungerer på selv de mest innbrente flekkene. Man tar et par omganger med kun fuktig papir for å vaske bort all soten som løsner. :) Billig, enkelt og miljøvennlig! :)

    SvarSlett
  2. Heisann. Det har jeg også hørt, faktisk et kjerringråd vi bruker for å fjerne farge som sitter igjen på huden etter vi har farget øyenbryn på kunder (jeg jobber som hudterapaut) også dette hi hi.
    Miljøvennlig er supert og som oftest å foretrekke, men jeg må innrømme at av og til går dette på bekostning av et hurtigere resultat, med mindre gnikking :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...